Træn op til din skiferie – og kom hjem uden skader!

Snart så nærmer ski sæsonen sig! Endelig og lagt om længe, er det snart muligt at grave sig dybt ned i snemeldinger fra DMI! Men før vi kommer afsted, så er det måske en ikke så dårlig ide at efterse skroget? Undertegnede kan varmt anbefale især ikke så øvede og erfarne skiløbere at sørge for at træne et minimum af  grundform op før man drager afsted mod løjperne- Det lønner sig! Derfor er jeg personligt rigtig glad for at bruge et squatstativ, da det virkelig styrker lårene og muskulaturen i lysken og omkring hoften. Steder som under skiløbet oftes er mest udsat for den hårdeste belastning. I kombination med en træningsbænk, så har man et rigtig godt udgangspunkt for at kunne træne sig op hjemme.

Ellers så kan Thomas Uhrskov’s hjemmeside om skiløb, træning og destination og meget meget andet omkring skiløb anbefales- se www.uhrskov.dk, Thomas Uhrskov vil de fleste af os nok huske for hans geniale skiprogrammer!

Jeg fik på et tidspunkt en rigtig træls ledbåndsskade, og røg selvfølgelig ud for resten af ugen. Men lægen kommenterede dog, at han mente jeg ville komme mig hurtigt, for mit knæ var trænet rigtig fint op, både på inder- og yderside. OG heldigvis fik doktoren ret! Faktisk var jeg frisk 3 uger før, end min egen læge herhjemme i Danmark havde regnet med – og for alle som har haft en ledbåndsskade, så ved I hvor meget 3 uger betyder!

Så kære fellow ski-entusiaster, sørg nu for dulan at være godt forberedt før I tager afsted, og lad være med at bruge jeres ferie på at ligge med skader, mens resten af banden suser ned af pisterne!

God ferie!

Related posts: