Sexappeal som markedføring

I det senmoderne samfund har virksomheder langsomt fundet ud af, at sex sælger og derfor bliver der også brugt rigtig mange penge på, at markedsfører produkter via sexappeal. Dette fænomen er især kendt i Amerika, hvor der over alt på diverse veje, findes store billboards med en letpåklædt ung kvinde på, og firmaerne som lancerer disse kampagner tjener kassen. Det handler om, at få produktet ud til befolkningen og derfor vil det også altid være ideelt, at sætte et billboard op, hvor der er rigtig mange mennesker. Et sted som dette, kunne for eksempel være på Times Square i New York, hvor der bor ca. 5 millioner mennesker og hvor der vrimler med turister året rundt. Ved at markedsføre via sexappeal vil man ikke alene få mændenes interesse på grund af den lækre kvinde på billedet, men billedet vil også appellere til kvinderne, fordi de vil stræbe efter et udseende lignende kvinde på billedet.

Et andet eksempel er når restauranter langer ud efter kunder via sexappeal. Dette ses for eksempel på restauranten Hooters i USA, som er en restaurantkæde, hvor unge letpåklædte kvinder servere burgere, pomfritter og øl. Derfor vil denne form for restaurant også lange specielt ud efter mændene, som alle ønsker at få serveret store burgere samt øl af letpåklædte piger, samtidig med de har lov til at kigge, uden deres kæreste eller veninder langer ud efter dem. Denne restaurantkæde er også gået hen og er blevet så stor, at den nu er blevet globaliseret. Faktisk åbner den første Hooters restaurant på dansk grund, her til sommer.

Disse piger bliver konstant lagt mærke til, og de vil også modtage utallige tilbud om sex. Derfor vil de nok have tildens til nogen gange at løsne lidt op, og tage imod tilbuddet. Det vil formendelig bare være en engangsfornøjelse, så de skal huske at bruge kondom for ikke, at blive gravide. Ellers skal de bruge glidecreme, som er meget mere behageligt og som ikke nedsætter følsomheden for fyren. Glidecremen er også blevet mere og mere populært, eftersom alle der har prøvet det, kender déts mirakler og derfor bliver det kun mere udbredt med tiden.

Sexappeal som markedføring

Related posts: